Gra miejska Parlament Europejski w Brukseli
Za pomocą pedagogiki przeżyć i gry miejskiej, czyli mieszanki gier RPG i harcerskich podchodów odbywającej się w czasie rzeczywistym, uczniowie niczym pionki poruszają się po planszy miasta i wykonują zadania badawcze w celu zrealizowania powierzonej im misji – dzięki kojarzeniu miejsc, faktów, błyskawicznemu rozwiązywaniu zagadek, a przede wszystkim walcząc z czasem, zawsze z góry określonym.
Najpierw uczestnicy projektu wraz z przewodnikiem zwiedzili miasto, poznając jego historię, kulturę oraz topografię.
Uczestnicy pracowali w 5 grupach sześcioosobowych, do których zostali przydzieleni podczas gry miejskiej w Krakowie, w tych grupach będą pracować do zakończenia projektu.
Uczestnicy otrzymali w autobusie teksty przygotowane przez mgr Monikę Eriksen zawierające informacje dotyczące Parlamentu Europejskiego. Ich zadaniem było zapoznanie się z tekstem, nauczenie się najważniejszych informacji oraz przygotowanie pytania dla pozostałych grup.
Zważywszy na fakt, iż uczestnicy nie znają miasta, gra miejska został uzupełniona o bieg zadaniowy. Zadaniem uczestników było zaliczenie wszystkich miejsc kontrolnych oraz odpowiedzenie w każdym miejscu na pytanie zadane przez przeciwną drużynę. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymywali 10 euro, ponadto drużyna, który wygrała bieg zadaniowy, otrzymała dodatkowe 30 euro.
Stacje gry miejskiej:
- Budynek Komisji Europejskiej
- Kamień Schumana
- Parlament Europejski
- Euro. Pomnik pod Parlamentem Europejskim
- Parlamentarium
Aby uzupełnić swoją wiedzę uczestnicy projektu zwiedzili również Parlamentarium.
Po zakończeniu gry każda grupa rozliczyła się z efektów swojej wędrówki po Brukseli.