Ogród dwóch brzegów, czyli współpraca na przykładzie Euroregionu Śląska Cieszyńskiego

Uczniowie realizujący II moduł w ramach projektu „Kompetentni uczniowie” uczyli się, czym jest współpraca międzynarodowa podczas seminarium wyjazdowego do Cieszyna. Spotkali się z p. Stanisławem Kaweckim, Sekretarzem Miasta Cieszyna w Urzędzie Miasta. Omówili zagadnienie Euroregionu Śląska Cieszyńskiego, border crossingu na przykładzie modelowego studium przekraczania granic, współpracy na poziomie miast na przykładzie Ogrodu dwóch brzegów oraz na przykładzie działalności ngo. Porozmawiali na temat regulacji prawnych, które nie zawsze nadążają za zmianami oddolnymi. Dowiedzieli się, że współpraca opiera się na partnerstwie oraz jak istotne są oddolne działania integracyjne. Następnie z przewodnikiem zwiedzili miasto, poznając nie tylko jego historię, ale również historię cieszyńskiego rzemiosła i niematerialne dziedzictwo narodowe, np. koronkarstwo czy sztukę wytwarzania Cieszynki. Spotkali się z ostatnim szyftarzem w Cieszynie. Obejrzeli zbiory Książnicy Cieszyńskiej.

Projekt Uniwersytetu Jagiellońskiego, Instytutu Europeistyki, POWR.03.01.00-00-C064/16, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, III Oś priorytetowa „Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju”, Działanie 3.1 „Kompetencje w szkolnictwie wyższym”, w programie Ścieżki Kopernika 2.0)

Data opublikowania: 25.04.2019
Osoba publikująca: Kinga Gajda